Nostalgie to the max.... - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Christien Kalteren - WaarBenJij.nu Nostalgie to the max.... - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Christien Kalteren - WaarBenJij.nu

Nostalgie to the max....

Blijf op de hoogte en volg Christien

25 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Nostalgie to the max...*

Een prima dagje vandaag T begon al met veeeel zon, een strak blauwe hemel, en mooie golven op de ocean
.Om half 10 richting de kerk, dat is een NG kerk, dwz de protestantse soort PKN kerk.. De Nederduits Gereformeerde kerk. Volgens paps linkt deze het meest op onze eigen kerk. Behalve dan dat ze er zuid afrikaans spreken, en dat is nauwelijks te verstaan. Ach, een volle bak, de liederen zijn dezelfde wijs..t is wel een beetje kerks gevoel ondanks dat paps in slaap viel en ik er niks van verstond.
Na de kerk de " beste koffie van de week" zoals dat bij ons heet. Immers het is de koffie waar je ruim een kerk-uur op moet wachten.
Het is Zondag, Dus nostalgie to the max...naar Eight Bells, voor lunch en wandeling.
www.eightbells.co.za
Geweldig, het is daar zoooo mooi, en vredig en relaxed..
Echt super
Paps en ik hebben de groene wandeling gedaan, dwz een uur, in de brandende zon, naar beneden ( steile helling) en dan weer langzaam omhoog klauteren
Jaja. Paps van bijne 92 he!!
Mams ging een tukkie doen in de salon, daar staan enorme fauteuils, ze nestelt zich daar behaaglijk in en doet dr middag tukkie. Mooie verdeling toch, wij aan de wandel, mams aan de tuk
Rond 1500 kwamen paps en ik weer boven wandel-water. Maar waar drink je dan thee...nou..kijk..de Bottlierskop, een private owned klein wildparkje, ligt een half uur verderop, via zo" n stof pad.. Doen natuurlijk. Veel te leuk De auto ziet er niet uit, maar dat maakt niet uit Alles rooie stof.. Ach...
Ook dit is weer nostalgie to the max*) heerlijk.. Echt super baie lekker..
De olifanten werden net teruggedreven het slaap verblijf in( het zijn oude circus olifanten die ze daar rond hebben lopen, met een olifanten oppasser dr achter, zoo kneuterig)

In de tussen tijd heb ik Buffelsdrift geboekt, voor dinsdag, daar zie ik dan Gb en Jack Groesbeek.. www.buffelsdrift.com
Doe ik een kleine bush safari en een heerlijke dinner bed en breakfast, echt super tof. Mag de auto meenemen van paps.
T is hier 100 km vandaan
Helemaal leuk

Nu op balkon, met glas rood, uitzicht op de oceaan, het is hier echt relax en nostalgie to the max......

Morgen verder, dan moet ik munten zoeken voor Jan Visscher, en de schelp halen voor Pepijn, Max en Lars


*) met dank aan Eva voor het lenen vaan haar uitspraak.." Nostalgie to the max"

  • 25 Januari 2015 - 18:53

    Rita Visscher:

    Hoi Christien,

    Wat leuk dat je mij op je reisverslag wijst. Geweldig !!!!!!
    Wat een paradijs om in te zijn. Je bent volgens mij even echt weg van alles! En dat weer, ik ben eventjes erg jaloers.
    Hier een koude zondag. Gister volop zon, toen ben ik met Christa en Mieke naar de provinciale staten high-tea en voorafgaand de bestuurderslunch geweest. In net probinciihuis van Haarlem.
    Donderdagavond hing er een geheel andere sfeer in de raad. Zou dat ook te maken hebben met de voorzitter, Theo Weterings?
    Het is een aardige man en een mensen mens. Mijn indruk na 1 week is erg positief.

    Geniet van je safari en ik volg je en geniet daarmee op afstand een klein beetje mee.

    Liefs,

    Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Actief sinds 23 Nov. 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 5567

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Week Zuid Afrika januari 2015

Landen bezocht: