MosselBay - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Christien Kalteren - WaarBenJij.nu MosselBay - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Christien Kalteren - WaarBenJij.nu

MosselBay

Blijf op de hoogte en volg Christien

22 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

MosselBay...we zijn er.
32 uur na ons vertrek van de Tritonlaan, zijn we gearriveerd.
We zijn er! We zijn weer in Mossel Bay, alsof je gister er nog was, zo vertrouwd is deze omgeving.
Vandaag een rustige reisdag met veel te veel tijd.
Vanochtend was Opa veeeeel te vroeg al wakker, en liep te zingen op de gang al om 7 uur( dat is 6 uur krommeniese tijd, mind you) Dacht eerlijk gezegd dat ik me verslapen had..haha.. Maar nee Opa zong van plezier. En ik moest dus wakker worden.
Mooi weer in Kaapstad, zon, blauwe lucht..mooi zomers. Alles groen en in bloei, heeeel anders dan bij ons in Nederland dus he.
We ontbeten het simpele doch voedzame Road Lodge ontbijt, en zijn vervolgens om 0900 uur met de hotel shuttle naar domestic departure gebracht.
De rolstoel stond klaar, met een alleraardigste dame, die babbelde dat het een lieve lust was. Uitgebreid koffie op de airport, want we waren veeeeeel te vroeg. Tijd zat dus, overal tijd zat. Gelukkig bij elke koffie moet er een taartje genuttigd worden, dus ik vrees voor de "vreethaak"
Het vliegtuig is een kleine Jet met rijtjes van 2 stoelen, gangpad, 1 stoel, maar wel helemaal vol. een vlucht van 35 minuten.. Dan sta je op George, 35c, geen andere vliegtuigen, dus toen alle bagage op de band was, stopte de band, en mocht je naar je koffer toekopen, ipv dat de koffer op de band langs draait en je gewoon kunt wachten tot je koffer langs komt Ach ja.. Hoe simpel kan het leven van een reiziger zijn.
De auto halen was ook alweer een makkie...we hebben een renault, donkerblauw. Met slechts 4700 km op de teller, zal morgen kijken wel type we hebben, geen idee. Rijdt wel lekker. Koffers in de auto gepropt, en daar gaan we...Op naar Mosselbay, een ritje van nog geen drie kwartier. ik heb de ruitenwisser nog niet aangezet als ik de richtingaanwijzer moet gebruiken..dus ik heb nog geen kommentaar van opa gehad..( je mag max 3 x je richtingaanwijzer vervangen door de ruitenwisser). Het is links rijden he, dan zit alles verkeerd om, ook die twee hendeltjes, wil je links of rechtsaf, dan heb je kans dat de ruitenwisser gaat wip wappen.
Tegen half drie waren we aan de oceaan..in de flat..met het mooie uitzicht..
Zal dr een foto van maken van de week...
Hehe...
Veilig en heelhuids gearriveerd.
Een makkelijke reis, lang maar relaxed.
Opa en ik zijn boodschappen gaan doen in het dorp bij de pick en pay. Discussies, welke melk Oma wil hebben, en wat voor soort boter, geen idee, maar Opa, met zijn 92 jarige hersens, leek er toch nog aardig wat van te hebben onthouden. We kwamen met de juiste aankopen thuis aldus Oma, Goed he
Een glas witte wijn op het terras in de zon..
Een rondje rond de punt
Vanavond lekker lezen op het balkon, Bert Bremerkamp, leende me zn boek dus die moet ik snel uitlezen, want hij komt eind volgende week in Mosselbay
We hebben Jack en GB niet gezien, geen idee welke auto ze hebben, we hadden kunnen zwaaien vandaag op de weg van Geaorge naar Mosselbay.maar niet heus.

De vakantie is begonnen
Morgen weer een mooie warme zomerse dag