Wat een probleem kan je hebben - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Christien Kalteren - WaarBenJij.nu Wat een probleem kan je hebben - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Christien Kalteren - WaarBenJij.nu

Wat een probleem kan je hebben

Blijf op de hoogte en volg Christien

23 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Wat een problemen hebben we....Als je grootste probleem is dat je moet beslissen welke wijn je moet kiezen( zie foto)..dan heb je het zwaar. ( 100 ZAR= E 7,20)

Maar terug naar de dag van vandaag.
Heerlijk geslapen, de oceaan ruist alsmaardoor..wat een rustgevende slaapgeluiden zijn dat. Geen vliegtuigen geen treinen, geen verkeer.. Ja af en toe een auto maar die rijdt aan de ander kant van het appartement, daar hoor je helemaal niks van.
Vanochtend eerst maar eens uitgebreid op balkon ontbijten
En boekie lezen.. En me ergeren aan het vodocom internet, dat valt alsmaar uit...zooo lastig. Vervolgens op kranten wandeltocht, dwz opa en ik gaan aan de wandel naar de Spar. Dat is ongeveer 10 minuten lopen.
We halen daar een afrikaanse krant, en nieuwe verloopstekkers voor de afrikaanse stopkontakten, en een hele leuke lap stof met afrikaanse woorden er op Daar wil ik een tafelkleed van maken. De lappen winkel, genaamd " lekker lap" kan geen zoompjes naaien, maar dat kunnen ze wel daar bij de Pick&pay in down town MosselBay. Dus, na de koffie op het balkon, gaan Opa en ik naar "downtown" MosselBay...als je weet hoe dit stadje er uitziet, down town, is zoiets als het dorps centrum.;) stelt niks voor, maar wel "down town" he.
Een zoompje stikken kost ZAR35, zoiets als e2,25, Morgen klaar.
Vanmiddag zijn Opa en ik naar de plaatselijke Mall getogen om nieuw internet voor mij en een telefoonkaart voor Oma te kopen. Dat was een hele expeditie.
Je moet nl een adres hebben met bewijs van residentie. Dat hebben we niet. En een paspoort, dat lag thuis. Maar met" maar mijn vader is 92 en die wil graag bellen" kwam ik al een heel eind. De manager van de telkom winkel streek zijn zwarte hand over zijn blauwe shirt.. Ja het mag. Ik heb 1 GB internet, voor 119 zar. En oma 100 belminuten voor 100 zar. Mooie deal.
Overigens is oma in de tussentijd met haar middagdutje op de bank gegaan, en waren we allemaal rond 1600 klaar met de bezigheden.
Op naar de Checkers( soort mega albert heijn) voor de ander boodschappen en daarna koffie op het Dias Strand.. Zooo lekker buiten in de zon, met koffie( nou ja, om 1700 uur drink ik geen koffie meer hoor, maar een glas droge witte)

Opa leest de krant op het balkon, oma kookt de aardappels, broccoli en " braadt" de kipfilet. Alsof je thuis bent, maar dan wel in Mosselbaai

Morgen...geen idee, tafelkleed halen.. En dan zien wel wel
Oh ja, kijken of ik een avond bij Gerda babs en Jack groesbeek kan aanschuiven in Oudtshoorn
Wie weet

Voor nu, baie lekker slaap.





  • 23 Januari 2015 - 20:42

    Eva:

    Baie zwaar leven mam. Vooral die wijn. Echt v r e s e l i j k ! Ik zeg: neem ze allemaal!
    Klinkt als genieten to the max :).

  • 24 Januari 2015 - 14:14

    Lia:

    tis Beyerskloof geworden.....lekker hoor....doe je goed en dat in t zonnetje, top ,
    vanmorgen n half uurtje voorruit gekrapt dus je begrijpt dat ik geheel niet jaloers op je bent.......!!!!!!
    genietse maar verder

  • 24 Januari 2015 - 17:19

    Christien Kalteren:

    Ja t is bar hier,,,veel zon, geen ijs, behalve dan in de witte wijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Actief sinds 23 Nov. 2014
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 5548

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Week Zuid Afrika januari 2015

Landen bezocht: